12 April 2022

25 June 2018

Karot - Rawatan Kanser Kolon


Kisah Benar Pesakit Kanser Usus (Sumber buku: “Curing cancer with carrots”) - 


Seorang penulis buku kanak-kanak yang popular, Ann Cameron berkongsi pengalamannya tentang penyakit yang pernah dihadapinya yakni kanser usus. Sebelum itu suaminya meninggal dunia disebabkan kanser paru-paru pada tahun 2005 walaupun menjalani kemoterapi. Pada Jun 2012 kanser ususnya sudah berada aras stage 3. Beliau tidak mahu mati seperti suaminya dan tidak mahu dirawat secara kemoterapi. Beberapa bulan kemudiannya, kansernya telah merebak ke paru-paru dan kansernya sudah berada pada stage keempat.


Beliau cuba mencari penawar dan menemui kisah Ralph Kalley yang mengalami kanser kulit dan Ralph sembuh dengan sendirinya apabila setiap hari mengamalkan jus lobak merah sepanjang hari. Ann Cameron mengamalkannya seperti yang di syorkan dan hasil selepasnya adalah seperti berikut;

8 minggu - doktor mengesahkan bahawa kanser nya telah berhenti merebak, tumor mula mengecut tetapi berlaku pembengkakan pada nod nod limfatik.
+ 4 bulan - nod nod limfatik kembali normal dan sel kanser mulai berkurangan.
+ 8 bulan – berdasarkan pemeriksaan Tomography berkomputer menunjukkan kansernya telah hilang.

Ini memberi kejutan kepada doktor dan beliau sendiri. Beliau mendapati jus lobak merah mempunyai sifat-sifat anti-tumor semulajadi.

Berikut adalah resipinya:

6 lobak merah
½ lemon, (dikupas)
1 inci halia (dipotong halus)
1 inci kunyit (dipotong halus)
⅛ sudu teh serbuk kayu manis
½ cawan air

Masukkan semua bahan dalam fruit juicer.

No comments: