To 15 Aug 2018

25 April 2020

KELADI TIKUS, PENAWAR KANSER, LAWAN KANSER, Typhonium Flagelliforme (TF), Roden Tuber, Tu Ban Xia, Lao Shu Yu



TF Typhonium Flagelliforme diformulasikan oleh Wan Hasnol Hadi Wan Hassan dan Pemegang Pendaftaran oleh Hj Md Ashari Mamat dikilangkan oleh RPM HERBS INDUSTRIES, Kelantan. Produk berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia dan Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan dengan No. Pendaftaran MAL09071079TC.




PENGEDAR:   

MOHD ISHAK  016 - 323 - 1435

 http://www.wasap.my/60163231435







TF (Typhonium Flagelliforme Kapsul 400mg)

Setiap 1 kotak mengandungi:
180 Biji Kapsul 100% Herba Keladi Tikus Asli

Dos dicadangkan:
2 biji 2 kali sehari sebelum makan atau arahan pengamal perubatan dengan 600ml air
(sebotol mineral kecil)

Harga sekotak:
Semenanjung Malaysia : RM180
Sabah, Sarawak, W.P. Labuan : RM240


Kajian Ilmiah Universiti - Hasil Analisis

Kajian terkawal (controlled study) terhadap keladi tikus telah dilakukan pada skala besar dan membabitkan beberapa institusi pengajian tinggi awam tempatan seperti:

Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang (rujukan)
Universiti Putra Malaysia, Serdang (rujukan, rujukan)
Universiti Malaya, Kuala Lumpur (rujukan)
Universiti Teknologi Malaysia, Johor Bahru (rujukan)

Penelitian dan dapatan kajian ini telah membuktikan terdapat unsur-unsur
Ribosome Inacting Protein (RIP), antioksidan dan antikurkumin pada keladi tikus didalam merawat kanser, sekaligus menjadi bukti bahawa herba keladi tikus (typhonium flagelliforme) ini adalah sejenis herba yang benar-benar mempunyai nilai anti kanser yang tinggi dan tulen.


Disclaimer and Release of Liability 
Our Main Principles
  1. We do not substitute medical doctors. We advise you to seek proper medical help.
  2. We advocate the use of natural herbal formula towards your healing. 
  3. We do not guarantee that the natural herbal formula can cure you of your cancer/tumor, but experiences of others showed that the herbs brought great relief and healing. 
  4. Healing can only come if you lead a healthy lifestyle, free of stress (physical and mental) and take proper food. Having peace of mind and to believe in God is just as important as taking herbs or the right medical treatment

24 June 2018

Kayap - kaedah tradisional

1. ooo ubat kayap cukup senang ...sy ni india yg bagitau..dan sy dah cuba sendiri mmng menjadi....ambil taik cacing yg baru ..yg maseh basah tu..taik cacing tu cuma tanah basah jer dapu pada kayap semasa die basah tu biarkan kering baru lah d cuci..buat berulang kali inn shaa allah
2. Sireh cina atau ketumpang air ambil  pokok  sireh  cina, lumatkan tampal pd tempat kayap,  sejuk dan cepat lega. lg bagus campur bedak sejuk.
3. Daun delima
4. Cuba try hempedu bumi rebus daun tu banyak2 Mandi dgn air yg dah Di rebus tu pastu minum obat hospital juga
5. Sagu belanda
6. tangkai jntung pisang, spu getah dia
7. Akar pokok delima...diasah belakang pasu.... lps tu tempek tempat kena kayap.
8. Ubi gerek..ubi gadong..gtu la lbih kurang
9. Pokok ekor ular pn blh utk kulit..
10. Pucuk daun gelenggang..tumbuk mcm inai..sapu sebelum mandi..
11. Tpg jgung cmpur air kunyit idup n pati santan..sapu nti kurg rasa sakit n panas..
12. daun keman air,daun delima,ubi benban
giling sampai hancur buat sapuan.baca fatihah, ayat 3kul dan selawat. pas tu sapu kat atas kayap. inshaallah cepat kering dgn izin allah.
13. Kelapa parut/sagat campur gula merah, semburkan d tempat kayap, tukang sembur mestilah teruna yng kawin janda, serius ni bukan main2
14. Daun delima dng akar kangkung tumbuk dng bedak sjuk sapu
15. Gambir makan sirih dgn santan pekat
16. Keladi candek. Sapu kan getah dia pd kayap. Esuk dh kering. Blh kopek.
17. Pucuk daun cili padi
18. Sy tuari guna daun gelengganh..tumbuk..buh kunyit hidup skit n kapur sireh..tampalkan kat tmpat kena kayap..in shaa allah..
19. Paling mujarap gunalah daun reribu. Pokok melilit yg sering memanjat pagar. Daun digiling halus dan di pupuk ditempat kayap. Insyallah cepat sembuh. Diguna turun temurun keluarga kami. Ubat warisan paling bkesan
20. Amek ubi sagu bemban di asah dan di campor dgn bedak sejuk disapu pd bahagian yg kena kayap..insya Allah
21. Daun bunga melur cmpr bedak sejuk
22. Ubi sagu belanda tu sejuk.kayap tu panas.sesuailh sejuk &panas
23. Akar rumput samba dgn bedak sejuk je.
24. Cari daun bunga birin...gesel2kan di tapak tangan sampai lumat tempek ke kayap..,ade juga kepercayaan kami org2 sarawak ambik air dri parang yg mati di bunuh...,air sapu ke situ.
24. Pokok kayap...lekat dpokok mcm wau layang2,,,,ambl ubi akar asah n bdak sjuk spu je....
25. Daun sagu belanda...mcm daun kunyit tpi ada ada putih2. Isinya d asah ats pasu....
Tampal pda kayap. Kayap ular pun sembuh Sbb isi sagu belanda sejukk.
26. Pokok duit2..tumbuk hingga lumat dan sapukan pd tempat kena kayap..inshaallah..
27. Saya dgr ustaz ade bgtahu ubot dia pokok semalu (akar dia) campur dgn sarang akut akut tumbuk letak sikit air zam ckit.sapu tempat kayap.insha Allah dgn izinNya
28. Pucuk jering tumbuk Gaul dgn bedak sejuk
29. Getah keladi kemahang tu mujarab
30. Cari pokok sagu lerek...ambik isi  nye...asah di pungung pasu n bedak kn tempat yg ade tumbuh kayap...cuba lh...
31. Org kata .tepong ubi goreng dgn serbok tea .sampai kuning .angkat ambil sikit  buh air gaul dan sapu .cuba tengok .ya....ustaz yg kata .
32. Suami dlu kunyah pinang dn daun sirih...pastu ambik air sapu tmpt yg kena...tk lama terus baik..time tu suami msuk ops..tu je lh yg dia guna..
33. Daun amin buah,tumbuk dlm lesung,boh aiq cikit,pastu perah bik aiq dia cmpoq ngn bedak sjuk...sapu kt tmpat kayap,sejuk ja..insa allah...parut kayap pun xdak...ank dah jd...sya buat mcm tu...pesan tok guru sya...
34. daun setawar
35. Ubat untuk kayap cari putik nangka pergi cari janda kawin dengan teruna   suruh dia sembur dengan putik nangka nanti baik akak dah buat itu petuanya
36. buah jagung muda.. tumbuk n sapu..
37. Cara kampung.guna getah pokok rumbia.ambil dahan muda yg bergetah.bekas di potong tu ada lendir.lendir tu sapu pada kayap.past sembuh
38. Arwah mak guna sagu rumbia+bedak sejuk(x pedih tapi sagu rumbia susah nk dpt la ni)...Abg sulung akak kata...getah keladi..tapi pedih sgtt2..ada yg kata cili padi(uiii x sanggup aihh)sepupu suami akak buat ayaq penawaq asah dgn akaq bunga raya putih+bedak sejuk tapi klau nk cepat dan senang cerita...jumpa doktor je...
39. keman air. tumbuk pokok keman air campur dgn bedak sejuk sapu kat kayap tu.
40. saya guna ubi larut/garut +bedak sejuk sapu kt kayap tu..sejuk rasanya..saya juga jumpa org yg blh tawarkan kayap..dulu kwn ada cite mak dia janda kawin bapanya teruna, maknya kunyah sireh dan sembur pesakit kayap tu Alhamdulillah sembuh..itu petua org tua2
41.Air Akar Kayu Amirna
42. Daun dukung anak.  Anti virus.  Kayap virus
43. Yg saya tahu , sembur pd kayap dgn air kunyahan pinang.bc bismillah,alfatihah,selawat syifa'.sembur. mtk Allah sembuhkn. Smga sembuh ye yg sakit tu.
44. Daun pucuk pokok sentang
45. Getah pelepah daun pisang, saya guna pisang raja.
46. Daun takup bumi n rumput kucai yg keras
47. Semalu air Tumbuk hingga hancur dan  campur dengan bedak sejuk.. lepas tu tampal kat tempat sakit kayap
48. pucuk peria tumbuk ngan beras atau bedak sejuk. Sapu kt tempat kena kayap. Kayap dia panas so ja ngan sapu minyak  atau pun krim.
49. getah jantung pisang.tapi nak dpt banyak susah gth cpt kering saya blend je jantung tu.pupuk atas kayap.nak baca2 x pandai .saya selawat n doa je.
50. Ambil daun kangkung darat,lenyek lumat2,campur dgn sdikit pati santan,tepek pd kayap tu,selawat,doa la bg sembuh,buat sampai kering kayap tu
51. bagi yang tinggal dikawasan pantai.. boleh cuba dapatkan akar pokok RHU yang banyak dipantai cari akarnya yang sebesar dua jari yang terbenanm ditanah ..yang nampak timbul tidak boleh ..gali dan cuci bersih..kemudian asah dibontot pasu yang kasar tu..dengan letak air sedikit demi sedikit..kemudian sapu atau tampal hampas tadi ditempay kayap insyaalh cepat sembuh ....dari pengamal perubatan tradisional.
52. Cuba ibu kunyit nk pati santan.kelapa diperah tanpa air.tumbuk kunyit campur ngn pati santan.dulu sya kena.ada orng indonesia bagi petua..alhamdulillah.dah sapu dia akn kering nnti
53. Ambil akar,batang& daun semalu,digiling/ tumbuk hingga lumat.
Tambahkan dgn seketul kecil tanah sarang angkut2 ( selalu terdpt pd dinding luar rumah)
Tambahkan sedikit air Zamzam..
Sambil menggaul bahan tersebut baca ..Selawat keatas Nabi kita & diikuti doa nabi ayub "Anni massaniad dgurruu waanta arhamurrahimiin"
Tempelkan ramuan tersebut pads tpt ada kayap sambil terus bacakan dia diatas..InnShaaAllah kayap akn beransur kering & pulih..



https://www.facebook.com/groups/540810316077189/permalink/1055987224559493/

23 June 2018

Siapakah Lim Kit Siang?

ADA SIAPA BERANI SANGKAL?

Lim Kit Siang yg lahir di Funan negara China datang ke Tanah Melayu dgn bapak dia ditahun 1957. Mereka dapat ehsan dari org-org Melayu di Batu Pahat Johor. Umur Lim Kit Siang masa tu 16 tahun. Mula-mula bapak Lim Kit Siang cuma ternak ayam je, tapi kemudian ternak babi pula. Lee Kuan Yew bersekolah di Batu Pahat. Lee Kuan Yew guru Lim Kit Siang didalam fahaman Kominis & Yahudi. Dharurat di Malaya bermula dari tahun 1948 & berakhir pada 1960. Selepas tentera British meninggalkan Malaya (sebelum merdeka) kominis semakin bermaharajalela selama 12 hari. Batu Pahat pada masa tu jadi pusat pengganas kominis. Rumah bapak Lim Kit Siang jadi pusat kominis & mereka banyak bunuh org-org Melayu bunuh askar-askar Melayu. Masa umur Lim Kit Kat 18 tahun ditahun 1960 dia dah pakai uniform kominis.

Selepas PRU ditahun 1969, masa Lim Kit Siang jadi Ketua Pemuda DAP dia lah yg mula-mula cetuskan api kemarahan hasut org-org Cina halau keluar org-org Melayu lalu berlaku pergaduhan antara kaum pada 10 Mei 1969. Tarikh 13 Mei kemuncak peristiwa berdarah 1969 tu.
Dharurat dilaksanakan sbb kerajaan Mageran (pemerintah dementara di bawah Tun Razak) nak selamatkan Lim Kit Siang dari dibunuh sbb org-org Melayu diseluruh negara dah marah. Lim Kit Siang lah yg mula cetuskan sengketa lalu dia hasut org-org Cina halau org Melayu dari KL. Mereka merusuh disana sini. Org Cina DAP mula cetus pergaduhan kaum bila mereka bunuh org-org Melayu di Setapak, Kuala Lumpur. Kemudian Mak Minah (dulu yg pernah berlakun bersama-sama P Ramlee Syarifah Hanim, Mariani, & Mahmood Jun dalam cerita Masam-Masam Manis) mati dibunuh didepan panggung wayang Federal KL.

Sehingga hari ini Lim Kit Siang:
1) Tak nak beritahu dimana dia ditahirkan. Kejap Kata lahir di Melaka, kejap kata dia lahir di Batu Pahat tapi hasil sisatan tiada rekod bukti kelahiran dia di Tanah Melayu.
2) Lim Kit Siang tak mengaku dia cetuskan pergaduhan rusuhan 1969, & kataya dia berada di Sabah masa tu. Diakhbar terpapar bukti gambar Lim Kit Siang berada di Kuala Lumpur masa rusuhan tu.
3) Lim Kit Siang tak pernah ucap terima kasih pada Tun Razak yg istiharkan Dharurat untuk selamatkan dia & org-org DAP (yg mula cetuskan rusuhan Mei 1969) dari dibunuh pada tahun 1969.
4) Lim Kit Siang tak pernah ucap terima kasih pada keluarga Melayu Islam yg beri dia tempat tinggal masa dia & keluarga dia Batu sampai dari negara China dulu.
Org Melayu Islam yg tolong keluarga dia dulu tapi dia sering benci Islam.

Fahaman Kominis dicipta oleh Rothschild (pada tahun 1789) Ketua Yahudi
Semua jenerasi Rothschild benci Islam.

Lim Kit Siang sering menipu & menipu. Kini dia dah jadi Senior Top Dog PH yg merupakan pemerintah negara kita skrg cara "Tangan Tersembunyi"

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1995731817103922&id=892153897461725

22 June 2018

Lotong & Kuah Lodeh 2

LONTONG

Bahan-bahan
Nasi impit daun pisang (beli ready mix kat KipMart) atau nasi impit di tanak sendiri..
Sambal tumis ikan bilis / sambal udang (untuk resipi sambal tumis ikan bilis, boleh rujuk resipi saya sebelum ini)
Sambal kacang
Sayur lodeh
Telur rebus - jika suka

Bahan-bahan untuk sayur lodeh
4 batang kacang panjang
2 helai kobis
2 keping tempe, dipotong kecil dan digoreng
2 keping tauhu, dipotong kecil dan digoreng
1/2 batang karot, dipotong bulat2 atau bentuk bunga
1 biji terung bulat
sedikit fucuk dan suhun (direndam)
10 ekor udang basah
1 biji bawang besar
2 biji lada hidup
1 batang serai, diketuk
sedikit minyak untuk menumis
santan secukup kegunaan
garam secukup rasa

bahan-bahan tumbuk
2 ulas bawang putih
3 ulas bawang merah
1cm lengkuas
1cm kunyit hidup

Cara-cara
Panaskan minyak dan tumiskan bahan-bahan yang ditumbuk hingga garing, masukkan udang dan serai, kacau sebentar, baru dimasukkan santan dan sayur-sayuran. Kacau selalu supaya tidak pecah minyak. Tambah garam secukup rasa.

Bahan-bahan untuk sambal kacang
1 cawan kacang tanah yang dikisar
1/2 cawan santan pekat
garam dan gula melaka secukup rasa
sedikit air asam jawa
minyak untuk menumis
setengah sudu teh jintan putih + jintan manis

Bahan-bahan kisar
3 biji bawang putih
5 biji bawang merah
2 sudu cili kering yang telah dikisar
2 biji buah keras
1 batang serai
sedikit lengkuas
2 sudu udang kering

Cara Membuatnya
Panaskan minyak, tumiskan jintan hingga naik bau. Masukkan bahan-bahan kisar dan kacau sampai garing. Masukkan garam dan gula dan terus kacau sampai naik minyak merah. Baru dimasukkan kacang, air asam jawa dan santan. Masak sampai pekat. Sesuaikan rasa dan sedia untuk dihidangkan.

Bahan-bahan untuk sambal udang
500 gm udang, dikopek kulit dan belah belakang (gaul sedikit garam kunyit)
2 labu bawang besar, dimayang
sedikit air asam jawa
garam, gula secukup rasa
minyak untuk menumis

Bahan-bahan kisar
5 biji bawang putih
10 biji bawang merah
1 senduk cili kisar
1 batang serai
2 biji buah keras
sedikit belacan - jika suka

Cara-cara
Panaskan minyak dan gorengkan udang sehingga masak. Ketepikan. Dalam minyak yang sama, gorengkanbawang besar hingga garing, masukkan bahan-bahan kisar. Kacau hingga garing dan naik minyak, kemudian tambahkan garam, gula dan air asam jawa. Akhir sekali, masukkan udang yang telah digoreng tadi. Kacau sebentar dan angkat. Sedia untuk dihidangkan.

Cara menyediakan lontong
Masukkan secukupnya ke dalam mangkuk, campurkan sayur lodeh, sedikit sambal kacang, sambal tumis dan telur rebus. Sedia untuk dihidangkan.

nota :
sebenarnya kita boleh hidangkan lontong dengan macam-macam jenis lauk yang kita suka seperti ayam masak kicap, masak merah , rendang dan sebagainya.. Tepuk dada tanya selera..
untuk hidangan lontong kering, tambahkan sedikit serunding kelapa dan gantikan sayur lodeh dengan sambal goreng jawa (sila rujuk resipi sambal goreng jawa di dalam resipi nasi ambeng)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>0<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

KUAH LODEH......
BAHAN-BAHANNYA :-)
8 tangkai kacang panjang, hiris serong
2 keping tauhu, dipotong kiub (nak goreng sedikit pun boleh, tapi cm tak goreng)
50 gram fucuk @ tauhu kering, potong kecil dan rendam hingga lembut
1 batang lobak merah saiz sederhana, dipotong seperti anak mancis
1 biji sengkuang saiz kecil, dipotong seperti anak mancis
3 keping tempe, dipotong kiub
1/4 bahagian kobis bulat, dihiris kecil
1 biji kentang saiz besar, kupas dan potong seperti anak mancis
1200 ml santan cair
400 ml pati santan
Air jika perlu
1 cekak soo hoon, kerat pendek
2 batang serai, dititik
1/2 inci lengkuas, diketuk
1 kiub pati ikan bilis
3/4 camca teh serbuk kunyit
Garam dan gula secukup rasa
BAHAN-BAHAN KISAR HALUS :-)
1 biji bawang besar
4 biji bawang putih
3 ulas bawang putih
2 camca besar udang kering, rendam 10 minit dan toskan
BAHAN-BAHAN SAMPINGAN :-)
Nasi impit @ ketupat
Serunding
Sambal tumis @ sambal kacang
Telur rebus, dibelah dua
CARA MEMBUATNYA :-)

  1. Panaskan sedikit minyak dalam periuk (anggaran 1/4 cawan), tumis serai titik dan lengkuas hingga harum. Masukkan bahan kisar halus dan serbuk kunyit. Kacau rata dan masak hingga terbit minyak, guna api kecil dan kacau selalu.
  2. Masukkan lobak merah, sengkuang dan kentang. Kacau rata dan tuang santan cair. Biar mendidih. Masukkan kiub ikan bilis, tempe dan fucuk (toskan). Masak hingga semua lembut. Masukkan kacang panjang, tauhu dan kobis. Jika kurang kuah, boleh tambah sedikit air. Biar mendidih.
  3. Tuang pati santan dan perasakan dengan garam dan gula secukup rasa. Akhir sekali masukkan soo hoon, kacau dan masak dengan api sederhana hingga soo hoon lembut. Rasa dan jika ok boleh matikan api. Boleh hidangkan bersama ketupat/nasi impit, serunding, sambal tumis dan telur rebus....
CATATAN MAT GEBU :- Soo hoon tak perlu direndam, anda cuma perlu lalukan dibawah air paip sebelum anda masukkan ke dalam sayur lodeh. Masak dengan api sederhana hingga soo hoon kembang, tips ini akan membuat sayur lodeh anda lebih pekat....
SERUNDING IKAN BILIS.....
BAHAN-BAHANNYA :-)
2 genggam ikan bilis, dibersihkan dan rendam
3 cawan kelapa parut (pilih kelapa yang muda sikit)*
1/2 camca teh serbuk kunyit*(*gaul rata)
2 camca teh jus asam jawa
3 helai daun limau purut
2 camca besar cili kisar
Garam dan gula secukup rasa
BAHAN-BAHAN KISAR HALUS :-)
8 biji bawang merah
2 ulas bawang putih
1/2 inci lengkuas
4 batang serai, hiris halus
1 1/2 camca besar ketumbar biji
1 camca teh jintan kasar
1 camca teh jintan halus
CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Goreng tanpa minyak kelapa tadi hingga suam, angkat dan sejukkan. Ikan bilis ditoskan, perah dan tumbuk halus. Ketepikan. Panaskan minyak dalam kuali, tumis cili hingga garing, masukkan bahan kisar halus dan masak hingga garing, guna api kecil dan kacau selalu.
  2. Masukkan jus asam jawa, sedikit garam dan gula secukup rasa (selalunya serunding sedikit manis). Kacau rata dan bila pekat, masukkan kelapa tadi. Tambah daun limau purut, kacau rata dan masak dengan api kecil hingga serunding berderai (tapi tidak terlalu kering). Rasa dan jika ok boleh matikan api. Biar sejuk sebelum disimpan..
SAMBAL IKAN BILIS.....
BAHAN-BAHANNYA :-)
1 genggam ikan bilis, dibersihkan dan rendam
2 senduk nasi cili kisar
1/2 camca besar pes asam jawa
1 biji bawang besar, hiris kasar
Garam dan gula secukup rasa
Sedikit air
BAHAN-BAHAN KISAR HALUS :-)
6 biji bawang merah
3 ulas bawang putih
1/2 inci halia
1 inci belacan
CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Panaskan minyak dalam kuali, tumis bahan kisar halus hingga harum, masukkan cili kisar dan tumis hingga garing, guna api kecil dan kacau selalu. Masukkan pes asam jawa dan kacau rata.
  2. Tambah gula dan garam secukup rasa, masukkan hirisan bawang besar. Toskan ikan bilis, perah dan masukkan ke dalam sambal, tambah sedikit air. Gaul rata dan masak dengan api kecil hingga sambal pekat. Rasa dan jika ok boleh matikan api..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>0<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<



Resipi Orang Kampung - http://nonie2you.blogspot.com/

CVT - Punch Powertrain

Punch Continuous Variable Transmission (VT2/VT3) Fluid Level Inspection Procedure

  1. Fill approxiately 4L of compatible CVT fluid through the filler hole
  2. Start the engine and let it idle for at least 10 seconds (Note: it's normal to observe air gushing noise at the moment)
  3. Shift between P - R - N - D at minimum 5 seconds interval.
  4. Shift to D.
  5. Release the foot brake pedal.
  6. Gradually and gently accelerate to >60 km/h while keeping the engine speed below 2500 rpm.
  7. Release the throttle and bring the vehicle to a full stop (air gushing noise should disappear).
  8. Warm the CVT fluid by driving for at least five minutes or until the transmission reaches a temperature of ~60 °C.
  9. Stop the vehicle on a level ground.
  10. Step on the foot brake pedal for two seconds.
  11. Shift to N and wait for 10 seconds.
  12. Shift to P.
  13. Loosen the overflow plug while the engine is idling.
  14. Determine that at least 0.2 L of fluid is over flown (indicating sufficient initial oil level)
  15. Tighten the fluid level plug (21 +/-3 Nm)
  16. Turn of the ignition - OK.
14b.  if less than 0.2 L was over flown, add ~0.5 L of new fluid, then repeat 2 to 16.

For clutch adaptation procedure, refer: https://www.facebook.com/notes/drĂ©x-chan/punch-continuous-variable-transmission-vt2vt3-clutch-adaptation-procedure/943881965641079

(last update: 29 Nov 2015)



CVTF levelling. 300mL was added, 480mL overflown. That's 180mL too much in the transmission from the previous workshop. Not critical enough to cause any major issue, but it tells a lot about the competence.